22 Kasım 2018 Perşembe

Ufak Tefek Cinayetler Merve Aksak Stili


Bu kadar aradan sonra bir stil incelemesiyle dönmeli ve bunu da yazmaya değecek bir karakterle yapmalıyım diye düşündüm.
Tabi ki ikinci sezonuyla reytingleri düşse de hala herkesi ekran başına kitleyen Ufak Tefek Cinayetler dizisindeki Merve Aksak ilk aklıma gelen isim oldu. Hem televizyon ekranında 34 beden kadın egemenliğini yerle bir ettiği için hem de "sıfır beden olmayan giyemez" gibi saçma kalıpları yerle yeksan edercesine giydiği hemen her şeyi taşıdığı için dönüş yazım Merve olmalı diye düşündüm.


Dizi karakterlerinin stillerini incelerken hep aşk-nefret ilişkisi yaşadığım bir yönü oluyor. Merve için de kıyafetlerinde kullandığı canlı renklerle aşk-nefret ilişkim oldu diyebilirim. Renk kullanmasını sevsem de bazen aşırılaşıp rüküşleştiğini düşünüyorum. Bu hanım hanımcık mor elbisesinin markası Nocturne.


Dizi boyunca sık sık omuz dekolteleriyle gördük onu. Giydiği elbiselerin, bluzların çoğunda kullanılan omuz dekoltesi bana oldum olası şık ve asil gelmiştir zaten.


Tabi Sarmaşık kadınlarının en yılanı en alfasından bahsedince cheesecake için mutfağa girerken bile kadife giymesini garipsememek gerekiyor. En başta bahsettiğim kiloya göre giyinmek kalıplarını yıkmasına bir örnek mesela. Kalıp olarak oldukça kilolu gözükeceği bir elbise ve kumaş seçimi ama bunu da cesurca taşıyor.


Ah Merve Reis gözlerim bunu da mı görecekti dediğim günlerde olmadı değil. Mesela bu saçma ceket elbise gözlerimi kanatmıştı. Bu arada elbisenin markası Gigii's.



Sanırım kimse böyle bir kadının eskilerini pijama yapıp dizi çıkmış eşofmanlarla evde gezmesini beklemiyordu. Açıkçası Merve'nin gecelik, sabahlık, pijama seçimlerinin çoğu da oldukça başarılıydı. Bu sabahlığının markası Magic Form.


 Payet Merve'nin kıyafetlerinde çoğunlukla rastladığımız bir şey. Ceketlerinde, elbiselerinde sık sık gördük. Üstelik sadece gece değil günlük kıyafetlerinde de bu tarz seçimler yapıyor. Bu ceketi 248 Fashion House'tan.


Çoğunlukla dizide kullandığı çantalar hepimizin bildiği tasarım markalara ait. Chanel'ler, Dior'lar, Gucci'ler, Hermes'ler le tamamlıyor görüntüsünü. Burda kullandığı bordo çanta Furla'ya ait. Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim kabanına bayıldım ve markası Mango'ymuş.


Bir de Merve'nin desen zevki var ki neden diye düşünmüyor değilim. Hatta hatırlarsanız evin bir duvarı flamingo desenli duvar kağıdıyla kaplıydı. Desenli takımlarına bir örnekte bu görseldeki. Açıkçası ben bu kadar orman görüntüsünü sevmedim. Hele o babaanne ayakkabılarından nefret ettim ama Merve Aksak bu tabi bir şey söylenmiyor:)



Saçlarına gelecek olursa çoğunlukla açık ve dalgalı kullansa da toplu olduğu zamanlarda var. Açık saçla çok havalı görünüyor ama topuzlar da bir o kadar yakışıyor.


En beğendiğim parça bu tuniği olabilir. Arzu ve Pelin'e hala Serhan'la beraber oldukları yalanlarını sıkarken o kadar şık görünüyordu ki. Açıkçası ben bu tuniğin Zara olduğunu duyunca çok şaşırdım. Baya baya pahalı ve tasarım bir parçaya benziyordu.
Bir de Merve gündüz-gece farketmeksizin çoğumuzun gece tercih edeceği takılar kullanıyor dikkat ederseniz. Taşlı, şıkır şıkır abiye takıları günlükte kullanma fikri bana en başta garip gelse de söz konusu Merve Aksak olunca yine akan sular durdu tabi. Burdaki takıları Mon Reve.


Merve'yle ilgili söylenecek o kadar çok şey var ki yazıyı bir türlü bitiremiyorum. 28.bölümde giydiği bu cekette yine çok sevdiğim bir parça ve markası Koton. Genel olarak oldukça sık Zara, Mango, H&M parçalar görüyoruz ama bunlar Merve'nin üstünde olunca sanki hepimizin alıp giydiği markalar değilmiş gibi durmuyor mu?
Kullandığı farklı güneş gözlükleri, çiçekleriyle ilgilenirken taktığı mor eldivenleri, şalları, çılgın renklerdeki kürkleri...
Bahsedilecek gerçekten çok şey var ama yazıyı tadında bırakalım diyorum ve bitiriyorum.
Dizi zorunlu bir finale doğru yaklaşırken şunu söylemeliyim ki bence tamamen kendi bacaklarına sıktılar. Ölen kişi en başta ana karakterlerden biri olarak düşünüldü ama dizi çok tutunca hiç bir karaktere kıyamayıp Edip'i öldürdüler ve sonrasında da her şey inanılmaz bir hızla saçmalaştı.
Bende son 4-5 bölümdür hiç keyif almıyorum.
Fakat Aslıhan Gürbüz'ü Merve Aksak karakterine bu kadar güzel hayat verdiği için de tebrik ediyorum.
Bir sonraki yazıda görüşürüz.

P.S: Dizinin diğer karakterlerinin stil incelemelerini de en kısa zamanda yazıcam:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder