24 Aralık 2018 Pazartesi

FOREO LUNA 2- Clarisonic, Silikon Ped, Manuel Fırça Kıyaslaması

Selam arkadaşlar!
Cilt bakımının aslında en önemli aşama olduğunu daha ne kadar söylemem gerek bilmiyorum. Ancak hala arkadaşlarımdan ya da mağazalarda, cafelerde kulak misafiri olduğum konuşmalardan makyajıyla uyuyan, önüne gelen nemlendiriciyi kullanan, makyaj temizliğini sadece bir temizleme mendiliyle yüzünü temizlemek sanan insanlar olduğunu duyuyorum.
Yıllarca "bu kadar makyaj yaparsan, her gün fondöten sürersen 2 yıla kalmaz kırışırsın." laflarını duydum. O 2 yıl oldu 10 yıl hala cildimde her gün makyaj yapmadığım ya da fondöten sürmediğim döneme göre bir farklılık yok. Çünkü hem temizliğini hem de bakımını iyi yapıyorum.
Cilt için en önemli yatırım temizlemek ve nemlendirmek.
Yıllarca temizleme fırçaları, temizleme pedleri, Clarisonic vs gibi ürünler kullandım. Şuanda da son 4 aydır Foreo Luna2 kullanıyorum ve istedim ki sizinle fikirlerimi paylaşıp şimdiye kadar gelen soruları da cevaplandırmış olayım.
Yazımda çoğunlukla Foreo'dan bahsedicem ama daha önce kullandığım ürünler ve cihazları da bu ürünle kıyaslayarak yorumlayacağım.

FIRÇALAR:

Öncelikle eğer hassas, kılcal damar çatlamalarına, sivilceye, tahrişe müsait bir cilde sahipseniz bence fırçalardan uzak durun. Avon, Oriflame, Ecotools, Tarko ve Miniso'nun temizleme fırçalarını denedim. Kimisinin kılları biraz daha yumuşak olsa da hepsi uzun vadede cildimi yordu. Özellikle burnumdan göz altıma doğru olan bölgedeki kılcal damarlarımı belirginleştirdiler.
O nedenle fırçaları ya nadiren kullanım (hassas olmayan ciltler) ya da direk eleyerek yazıya devam ediyorum.

SİLİKON PEDLER:

Yukarıda bahsettiğim fırçalar doğal olarak pilli ya da şarjlı cihazlara göre çok daha uygun fiyatlı. Fırçalardan daha uygun fiyatlı bir temizleme ürünü de silikon pedler.
Watsons, Aliexpress, Avon ve Sephora'nın yüz temizleme pedlerini denedim. Açıkçası manuel kullanımda en güzel şey silikon temizleme pedleri. Hem elinizden daha iyi temizliyor hem de fırça kadar yormuyor.
Ancak çok sert olmayan, tasarımı ergonomik ve antibakteriyel malzemeden yapılmış olanları seçerseniz uzun vaadede daha iyi sonuç alırsınız.


Foreo cilt temizliği için üretilmiş ve cilt tipine göre 4 farklı rengi bulunan bir cihaz. Ölü cilt hücrelerini, makyaj kalıntılarını temizleyerek cildi kirden ve yağdan arındırmayı amaçlıyor. Ön yüzeyin bütün bu temizleme ve arındırma işlerini yaparken çizgili arka yüzeyi ise özellikle göz ve ağız çevresindeki çizgilenmeyi azaltıp cildin sıkılaşmasını hedefliyor.
Su geçirmez olduğu için duşta kullanılabiliyor ve yapıldığı malzeme antibakteriyel.



4 ayın sonunda cildimde farkettiğim en önemli değişikliklerden biri parlaklık oldu. Sabah uyandığımda genelde daha donuk ve cansız bir ciltle karşılaşırdım. Artık cildimin kuru olan bölgeleri bile daha canlı görünüyor. Diğer en güzel özelliği de benim özellikle burun kenarlarım, alnım ve çenemde olan minik pütürlerin (bir çok peeling bile çare olmamıştı) geçmesi ve cildimin pürüzsüzleşmesi.
Onun dışında makyajımı temizledikten sonra bile Foreo'yu kullandığımda aslında yeterince temizlememiş olduğumu görüyorum.
Yalan yok arka kısmını çok sık kullanmıyorum. Sadece haftada iki kere cildime uyguladığım serumu Foreo'nun arka yüzeyiyle masaj yaparak uyguluyorum.
Bu arada 1 kere şarj edince 300 kullanım vaad ediyor.

CLARISONIC:

En çok gelen sorulardan biri Clarisonic mi daha iyi Foreo mu? Açıkçası yukarda fırçalarla ilgili ne söylediğiysem (benim cildim için ve tabi ki benim görüşüm) Clarisonic için de geçerli. Daha önce çok popüler olduğu dönemde Clarisonic Mia 1 alıp ilk 1.5 ay çok severek kullanıp 5 ay sonunda satmıştım. Çünkü 1.5 ay sonunda burun kenarlarımda kılcal damar çatlamaları ve dış yanak bölgelerimde kuruluktan pullanma oldu. Ben tabi ki cihaza o kadar para verdiğim için direndim. Belki cildimin alışma sürecidir falan gibi bahanelerle kullanmaya devam ettim ama maalesef sonunda dayanamadım. Bir diğer beni düşündüren konu da fırçasını 4-5 ayda bir bakteri oluşmaması için değiştirmek gerekmesi ki bu da ekstra bir masraf.
Uzun lafın kısası benim cildimde fırça ya da fırçalı ürünler problem yaratıyor. Bir düğer kıyası da özellikle çok seyahat edenler için yapıyorum. Foreo çok daha hafif (hele ki minikleri) ve küçük, Clarisonic taşıma kabıyla birlikte gerçekten ona göre ağır oluyordu.
Şarj süresini karşılaştıracak olursak Clarisonic'i 1 kere şarj edince yanlış hatırlamıyorsam 1.5 hafta falan kullanabiliyordum. Bu konuda da Foreo daha başarılı.


Beklentileriniz, cildiniz, bütçeniz ve alışkanlıklarınıza göre tabi ki de seçim sizin. Foreo ve Clarisonic fiyatları nerdeyse birbiriyle aynı. İkisinden birini alacak olsam Foreo'yu tercih ederdim ama bütçeniz yoksa silikon ped temizleyicilerle devam edin derim.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur:)
Mutlu Günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder