26 Temmuz 2014 Cumartesi

Staj Günlüğüm # 5.Gün


İlk haftamın bitiyor olması biraz rahatlatıcı biraz da keşke biraz daha uzun sürse dedirtti bana Cuma günü. 

Artık tek şikayetim hastanenin girişinden benim çalıştığım servise kadar 20 dakika yol yürüyor olmam ve o yolu deli gibi güneşin altında bi tarafımdan terler akıtarak katetmek.

Onun dışında hem servise, hem hastalara hem de genel olarak hastaneye fazlasıyla alıştım.

Stajla ilgili en sevdiğim şey şüphesiz beyaz önlük giyiyor olmak. Sanırım sadece o önlüğü ömür boyu giyebilmek için tıp okunur.













İnsan kendini inanılmaz havalı hissediyor :) Bana kalsa eve gidene kadar üstümden çıkarmam da metrobüse önlükle binsem beni hastaneye hasta olarak yatırırlar heralde.


Bugün bizim servise 3 yeni hasta yatışı vardı. E hasta sayısı az olunca vizitimizde kısa sürdü. Bu arada vizit hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Merak edenler olabilir diye düşündüm.
Tabi ki yine her hastanede, her serviste farklılık gösterse de genel olarak yatan hastaların durumunu gözlemlemek için uzman doktor, asistanlar ve stajyerlerin yaptığı, hasta sayısına bağlı olarak sürenin belirlendiği görüşmeler.

Bazı bölümlerde hastaların odasını geziyor bu ekip. Benim servisimde asistan odasında tek tek hastaları içeri alarak vizit yapılıyor. Bizim açımızdan gayet iyi çünkü bazen süre oldukça uzayabiliyor ve siz odada o kadar insanla ayakta dikilirken bayılacak gibi oluyorsunuz.









Her neyse vizitim erken bitince tabiki kantine gittim. Şanslı olduğum bir diğer noktada gayet rahat ve ilgili bir servise düşmüş olmam. Vizitten sonra nereye gidiyorsun diyen biri yok başımda. O yüzden genelde pek geç saatlere kadar kalmadım bu hafta.
Diğer arkadaşlar genelde akşamüstüne kadar hastanede kalıyorlar. Ders anlatan hatta ödev falan veren servis şefleri var.

Kantinde kızlarla lafladıktan sonra servis psikoloğumun yanına gittim. Hastalardan birine yaptığı testi izledim. Sonrasında testin raporlama kısmıyla ilgili biraz bilgilendirdi bizi ve istersek gidebileceğimizi söyledi.



İlk haftam hızlı bir alışma, bol bol değişik vaka ve beyaz önlüğün tadını çıkarmakla geçti diyebilirim.

Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder