28 Ağustos 2013 Çarşamba

Kıyafetlerde Pencere Modası ( Cut Out Dress)

Herkese yeni bir moda yazısıyla merhaba:)
Uzun zamandır moda olan bu akım ,önümüzdeki sezonlarda da moda olmaya devam edicek gibi görününce ben de bu konuyla ilgili bir yazı yazmaya karar verdim.

Yurt dışında cut out olarak bilinen pencere modası aslında artık kıyafetlerin hemen her bölgesinde kullanılıyor.


Göbek, karın ve bel bölgelerinde kullanılan pencereler her vücut tipine uymasa da yakışana çok yakışıyor.Ama yakışmayana da emanet gibi duruyor.



Cut out elbiseler aslında ufak açıklıklarla şıklık yaratmak için ideal bir yöntem ama bunun abartılması da bazen oldukça rüküş,basit ve çirkin görüntüler doğurabiliyor.Örneğin yukarıdaki görselde Mary-Kate Ashley Olsen ikizlerinden hangisi olduğunu bilemediğim (hiç bir zaman ayırt edemedim) siyah tuvaletli olan kızımızın elbisesinde gayet dozunda bir dekolte yaratılırken diğer iki elbise malesef abartının diğer adı.Özellikle Miranda Kerr gibi zarif bir kadın nasıl olmuşta o kantocudan hallice (muhtemelen benim hayatım boyunca fiyatı yüzünden giyemeyeceğim gerçi beleş verselerde giymeyeceğim) elbiseyi giymiş anlamadım.




Bir de yine yukarıdaki gibi sadece önden yada sadece arkadan baktığınızda dozunda duran ama hem önde hem arkada pencereleri olduğunu anladığınızda "e hiç giymeyeymiş" diyeceğimiz elbiseler var.Yani tamam moda dedikte işin suyunu çıkarıp rus turist gibi gezmeninde alemi yok.


Al işte yine kendini şaşırmış bir tasarım ve sanırım aynaya bile bakmadan giymiş bir abla.Cahilliğimin kusuruna bakmayın kendisinin adını bilmiyorum ama yukarıda ilk karedeki orantısız ve abartılı pencereli tuvaletten bahsediyorum.Aman siz siz olun moda diye her yeri açıkta bu tarz bir elbise giymeyin.

Her konuda çılgın davranan Rihanna bile cut out elbisesini edebiyle giymiş.Onu örnek alın bu konuda.Oldukça da zarif görünüyor.

Emma Watson'da yine zarif bir seçim yapmış bu moda konusunda.



Selena Gomez'i sevip sevmediğime henüz karar veremedim ama elbisesini sevdim.Tabiki hem göğsü hem beli açık yetmezmiş gibi upuzun bir de yırtmacı var diyebilirsiniz ama bence oldukça şık duruyor.Soyunmuş gibi görünmüyor.

Rosie H. Whiteley'de beyaz bir elbise de pencere modasını seçmiş.Hatırladığım kadarıyla elbisenin sırt kısmında penceresi vardı ve yine oldukça şık bir görüntü yaratmıştı.

Ah Halleciğim naptın sen ya? Niye modern dansöz kostümleri gibi bir cut out elbise giydin.Tamam güzel bir moda ama ne diyoruz ne kadar moda olursa olsun abartmadan ve yakışanı giymek lazım.


İşte Umutsuz Evkadını olmak için fazla seksi ve güzel Eva Longoria ve işte asillik akan pencere detayıyla Zac Posen tuvaleti.İsteyince oluyor arkadaş, asil ve şık olmak zor değil he tabi her babayiğidin harcı da değil o ayrı.


Tabiki Jennifer Lopez'in kıvrımlı vücudunda da cut out şahane bir ayrıntı.Ben bu koyu yeşil tuvaletindeki ufak pencerelere bayıldım.



Yukarıda üç tane bel bölgesi penceresiyle hareketlenmiş yine oldukça zarif tuvalet görüyorsunuz (her ne kadar en sağdaki elbise kesinlikle ablanın vücuduna göre olmasada).En çokta Rachel Bilson'ınkine bayıldım.


Yine olduça zarif bir tasarım Emily Blunt'a da çok yakışmış.Omuz bölgesindeki cut outlarda favorim.Kasıkta da görüdğünüz gibi incecik bir pencere var.Hem sade hem dozunda.


Göğüste ters üçgen şeklindeki pencerelerde çok şık olabiliyor.Gwyneth Paltrow'un tercih ettiği kalem elbise gibi pencere detaylarına sahip bir elbise özellikle göğüsleri fazla büyük olmayan bayanlarda çok hoş durabilir.


Yaz aylarında eğlenceli desenleri olan göbek kısmında üçgen pencereli bir elbisede tercih edebilirsiniz.Bu modelde önemli olan midenizin biraz fit olması :)



En favori pencere şekillerinden biride bu zikzag şeklinde olanlar.Elbise hem iki parçaymış gibi duruyor hem de hareket kazanıyor bu detayla.Bu şekilde cut out bir elbise de önemli olan düz renk olması.Hem desenli kumaş hemde zikzag dekolte birleşince oldukça göz yorabilir.





Halle Berry'de bu modayı becerebilmiş mi becerememiş mi bir türlü anlayamadım. Burada şahane bir diz üstü cut out detaylı beyaz elbise tercih etmiş ama yukarıdaki rezaleti sizde gördünüz. Bilemiyorum. Eğer vücudunuza çok güvenmiyorsanız ya da aşırıya kaçmak istemiyorsanız bu modeldeki gibi ince pencereler size göre.





İşte işin bir diğer boyutu. Gerçekten her insanın bir konuyu algılayışının nasılda farklı olduğunu şu örnekte bile görebiliyoruz. Abla giyinmemiş soyunmuş ben ne diyim. Fazlası gerçekten çirkinlik.






Ben günlük hayatta sırttaki pencereleri daha hoş buluyorum. Ön taraftakiler bana fazla iddialı geliyor ( tabi bu benim görüşüm ). Fotoğraftaki gibi önü oldukça sade uçuş uçuş bir elbisenin arkasındaki pencereler oldukça hoş durabiliyor.





Son yıllarda floral desenlerde oldukça moda olunca bu iki akımı birleştirmemek ayıp olur. Yine yaz aylarında bazen düz sandaletlerle bazende dolgu topuklu ayakkabılarla gündüz, üstüne minik bir hırka alarakta serin yaz akşamlarında bu tarz modeller kullanabilirsiniz. Ben bu tarz elbiseleri küçük göğüslerde daha hoş buluyorum.



Yine olayı yanlış anlayan biri.Yırtmacın zaten kasığa kadar açık.Göğüs dekoltende midende e daha niye o yandaki pencere allah aşkına.Bu giyinmek değil soyunmak oluyor resmen.




Kim Kardashian yine bokunuçıkarmış modanın.Göğüs kısmındaki pencereleri hoş bulsamda sırtını hiç beğenmedim.Aslında elbise çok hoş ama Kim'in sırtı etli olduğu için biraz pörtlemiş.Sanki her an patlayacak gibi duruyor.Sizinde sırtınız etliyse ama yinede sırt pencereli elbiseler giymek istiyorsanız biraz bol elbiseler seçin ki etleriniz fırlamasın.

Ben pencere modasını dozunda olmak kaydıyla çok sevdim, peki ya siz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder