8 Mart 2015 Pazar

Öneri Köşesi// Sağlıklı Saçlar İçin 6 Adım!



Merhabalar...
Hepimizin ortak sorunlarından biri de saçlar. Yeni ürünler, karışımlar, ilaçlar türlü türlü şeyler deniyoruz. Ben de sağlıklı saçlar için bir kaç öneri vermek istedim.




Saç yıkarken en çok dikkat edilmesi gereken hususlardan biri suyun sıcaklığı. Kesinlikle çok sıcak suyla saç yıkanmamalı. Sıcak su saç köklerini zayıflatacağından daha çok dökülen ve cansız gözüken saçlarınız olacak. Çoğunlukla önerilen ılık suyla yıkamak ama ben ılık suyla yıkadıktan sonra son suyu soğuk uyguluyorum. Saçların parlak gözükmesi için küçük bir ipucu.





Saçları çok sıkı toplamakta yaptığımız en büyük hatalardan. Sıkı topuzlar ya da at kuyrukları saç köklerine çok zarar veriyor. Hazır salaş, messy topuzlar modayken artık bırakalım baş ağrıtan saç modellerini. Saç köklerinizde rahatlasın biz de :)
Son yıllarda ısıyla saç şekillendirmek büyük bir hızla yayılıyor. Maşa, düzleştirici vs. gibi ürünler evlerimize girdiğinden beri daha çok saç şikayeti duyar olduk bilmem farkında mısınız? Saçınıza her gün ısı uygulamanız ki buna kurutma makinesi de dahil, saçlarınızın daha çabuk yıpranmasına ve kopmasına neden oluyor. Ben mümkün olduğunca kurutma makinesi bile kullanmıyorum. Tabi ki özellikle soğuk havalarda hastalığa davetiye çıkarmamak için kullanıyorum ama kendi kendine kuruması en sağlıklısı.



Bilinçsiz ürün kullanımı da yapmamamız gerekenler listesinde başlarda. Kozmetik sektöründe tüketiciye sürekli yeni ürünler sunuluyor. Doğal olarak bunu deniyim, bi de bunu deniyim derken saçımızı ürünleri deneği haline getiriyoruz. 
Unutmayın saç bakım ürünü kullanmak iyi olabilir ama iyi diye saçımıza elli farklı ürün uygulamamalıyız!
Gerçekten iyi gelen, etkisini hissettiğiniz ve mümkün olduğunca temiz içerikli ürünler kullanmanızı öneririm.




Bunu artık herkes biliyor ama yine de söylemeden geçmiyim. Saçlarınızı her gün yıkamayın. Saçımız en çok kendi ürettiği yağ ile beslenir ve bakımını sağlar. Her gün saç yıkamak, saçın yağ üretememesini sağlar. Ayrıca biraz alışınca her gün saç yıkama döngüsüne girer ve bunu düzeltmekte çok zorlanırsınız.




Saçınızı her yıkamada bir kere şampuanlayın. Bu konuyla ilgili çok uçuk sayılar duyuyorum. 4-5 kere şampuanlayanlar varmış. Arkadaşlar her şey iyi güzel de şampuan da bir kimyasal ayrıca her yıkamada o kadar şampuana saç mı dayanır?!



Benim sağlıklı saçlar için sizinle paylaşacaklarım şimdilik bunlar. Öneri Köşesi'nde başka hangi konulara değinelim? Yorumlarınızı bekliyorum.
Mutlu pazarlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder