4 Aralık 2013 Çarşamba

Cilt Dosyası #2 / Uyguladığım Maskeler

Merhabalar....
Öncelikle Cilt Dosyamın ilk yazısını buradan okuaybilirsiniz.
Bugün size kendi cildime uyguladığım rutinleşmiş maskelerden bahsedeceğim...

Ayda 2 kere cildime maske uygulamaya çalışıyorum. Bu sayı hiç eksilmiyor ama mevsime göre artış gösterebiliyor. Bazı koşullarda cildim ekstra neme ya da temizlemeye ihtiyaç duyduğunda ayda 3 maksimum 4'e çıkarabiliyorum.

Sizlere tavsiyem kendinize bir rutin oluşturmanız. Cilt kendisine ne aralıklarla neyin verileceğini bilirse bu işten daha karlı çıkarsınız. Aklına geldikçe maske uygulayanların aslında fayda görememelerinin temel sebebi de budur.

Benim maske konusunda iki tercihim var: kendi yaptıklarım ve hazır aldıklarım.

Genelde bire bir ölçüde gitmeye özen gösteriyorum yani ayda bir tane hazır bir tane de kendi yaptığım maskeyi uyguluyorum. 

Maske yapmanın bir püf noktası da maksimum verimi sağlayabilmek için mutlaka cildin temiz ve gözeneklerin açık olması gerekir.
Bunun için yapılabilecek en kolay yol sıcak bir duş almak olabilir. Ben bazen daha fazla vaktim olduğunda ve tam bir bakım günü istediğimde genelde biraz su kaynatıp bir kaseye aldıktan sonra yüzümü kaseye yaklaştırıp buharın yüzüme nüfus edebilmesi içinde bir havluyla üstümü kapıyorum.




Bu şekilde 5-10 dakika beklemek tüm gözeneklerimin açılmasını sağlıyor ve kendimi inanılmaz rahatlamış hissediyorum. 

Bu işlemin ardından cilt maskeye hazır hale geliyor. Hazır maske uygulama günümse eğer, kağıt yada likit yapılı maskeyi yüzüme uygulayıp, arkasında yazan süre boyunca bekletiyorum ve yine arkasındaki yönlendirmeye göre yıkıyorum ya da kalanı cildime yediriyorum.

Kullandığım hazır maskeler sık sık değişsede size sevdiğim bir kaç tanesinden bahsedeyim.


Gratis'ler de bulabileceğiniz temizleme ve aydınlatmaya yardımcı köpüren maske favorilerimden biri. Uygulamamın ardından gerçekten cildimin nefes aldığını ve yumuşadığını hissedebiliyorum. Oldukça rahatlatıcı bir etkisi var.

Watsons'ın yazısını şurada paylaştığım çamur/kil maskesi bana kil maskelerini yeniden sevdirdi. Hem fiyatı uygun hem çok bereketli hem de daha önce kullandığım kil maskeleri gibi uygulama sonrasında cildimi germiyor aksine yumuşacık hale getiriyor.

Yine Watsons'tan yeşil çaylı bu maske antioksidan özelliğiyle cildimde bir dirilik, sıkılık sağlıyor. Verdiği ferahlıkta çok hoşuma gidiyor üstelik oldukça da uygun fiyatlı.

Sanırım Watsons'ın maskelerini çok seviyorum ben çünkü yine bir Watsons ürünü var. Pure Beauty'nin sanırım aldığım hazır maskeler arasında en pahalı olan maskesi de henüz iki kez kullanmış olmama rağmen favorilerim arasına girdi.


Kendi yaptığım maskeler kolayca bulabileceğim çoğunluğu da evde olan ürünlerle yaptığım karışımlar.

İlk olarak cildim yağlı olduğundan siyah noktalara çok müsait olduğundan özellikle yaz aylarında tercih ettiğim yumurta maskesinden bahsedeceğim.



Yumurtanın akını sarısından ayırıp köpük haline gelene kadar çatalla çırpıp yüzüme sürüyorum. İsterseniz üstüne kağıt havlu koyabilirsiniz ama ben pek tercih etmiyorum. Kuruyunca (yüzünüz gerildiği için kuruduğunu kolayca anlayabiliyorsunuz) ılık suyla yıkamanız yeterli.

Özellikle kış aylarında kuruyan cildime ekstra nem vermek istediğimde de nem veren bal maskemi hazırlıyorum ki bu da yine her evde olan malzemelerle yapılabilen bir karışım.



1 fincan sütle 1 yemek kaşığı yoğurdu karıştırıp 1 tatlı kaşığı da balı karışıma ekliyorum ve yüzüme hatta boynuma da sürüyorum.
10-15 dakika sonra ılık suyla yıkadığımda yumuşacık bir cildim oluyor.

Benim cildimde renk sorunu var. Yani yüzümün her yeri aynı tonda değil. Bunu dengelemek için kapatıcı, fondöten vs kullanıyorum tabi ki ama makyajsız günlerimde hoşuma gitmeyen bir görüntü oluyor.





Bu renk konusunu dengelemek için de aspirin maskesi uyguluyorum. Bir kabın içine koyduğum 4 aspirinin üstüne 2-3 çay kaşığı su koyuyorum. Bir süre sonra aspirinler suda çözülüyor. Bu defa da bir kaşık balı ekleyip karıştırıyorum.
Maskeyi cildime uygulayıp 15 dakika bekliyorum ve ılık suyla temizliyorum. Maskenin uygulanımından sonra gözeneklerimin de küçüldüğünü kesinlikle görüyorum.

Genel olarak yaptığım maskeler bu üçü ama nadiren de olsa farklı tariflerde yapabiliyorum. Önemli olan o an cildimin neye ihtiyacı olduğunu anlamak.
Sizlere de tavsiyem cildinizin istediği şeyi verin sadece maske yapmak için maske yapmayın.

Benim uyguladığım maskeler ve maske rutinim bu şekilde, sizler ne sıklıkla maske uyguluyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder