24 Mart 2014 Pazartesi

Makyaja Yeni Başlayanlara 10 Öneri // Öneri Köşesi

Merhabalar, bugün bir öneri yazısı paylaşmak istiyorum. Bana sık sık gelen maillerde sorulan ortak sorulardan biri de " Makyaja yeni başlayacağım nasıl ürünler seçmeliyim, nelere dikkat etmeliyim, ne kadar bütçe ayırmalıyım vs. "
Ben de bundan yola çıkarak bir yazı hazırlamaya karar verdim.


* İlk olarak cilt tipinizi tanıyın. Şayet bunu kendiniz anlayamıyorsanız biz uzmana danışabilirsiniz. Seçeceğiniz ürünler buna göre farklılık göstereceğinden bu adım gerçekten önemli!





* Cildinize ihtiyacı kadar makyaj yapın. Bu da ne demek diyenleriniz olacaktır. Makyaja yeni başlayanlar genelde  genç yaşlardaki arkadaşlarımız oluyor ve çok makyaj yapmanın daha da güzel gözükmek olduğu yanılgısına düşebiliyor. Lütfen bu yanılgıya düşmeyin! Makyajda önemli olan güzel yerlerinize dikkat çekip hoşlanmadığınız bölgeleri geri plana atmaktır. Herhangi birine benzemek, Ayşe gözünü panda gibi boyuyor diye bende boyamalıyım demek değildir.
Bunları açık açık yazıyorum çünkü ben zamanında yaşadım siz yaşamayın istiyorum :) 





* Eğer kapatmanız gereken sivilce, yara, doğum lekesi vs. gibi bir şey yoksa mümkün olduğunca fondöten kullanmamaya çalışın. İlla ten ürünü kullanmak istiyorsanız bb krem, cc krem gibi bir nebzede olsa daha masum ürünleri az miktarda kullanmanız daha iyi olacaktır.






* Artık herkesin bildiği ama yine de çoğu insanın aksini yaptığı bir konudan bahsedelim şimdi de. Gece makyajı falan değilse hem göz hem dudakları aynı anda koyu renklere boğmayın! Bu size çoğu zaman basit bir görüntü verecektir, hele ki  yaşınız gençse.




* Mümkün olduğunca çoklu ürünler almaya çalışın. Çoklu üründen kastım çift taraflı fırçalar, birden fazla far bulunan paletler, bronzer ve allık ikilileri, çift taraflı kalemler vs. Böylece hem makyaj koleksiyonunuza az bütçeyle çok çeşit kazandırırsınız hemde çok fazla yer kaplamaz.




* Ürün almadan önce mutlaka bloglardan, Youtube'dan ya da bu konuya meraklı ve sözüne güvenilir tanıdıklarınızdan o ürünle ilgili yorumlarını isteyin ki boşu boşuna her ürüne para vermeyin. Mağazalardaki satış danışmanlarının fikirlerine pek inanmayın.





* Alacağınız paletlerin bir tanesinin aşırı pigmentli olmamasını öneriyorum. Bu paletle karıştırma işlemini daha kolay öğrenebilirsiniz çünkü pigmentasyonu fazla olan farlar göz makyajında acemi olanlar için kötü sonuçlar doğurabilir.






* Rimel konusu tamamen zevke ve kendi kirpiklerinize bağlıdır. Zaten bir çok bayanında en çok para harcadığı ürünler "acaba bu iyi çıkar mı?" diye düşünerek aldıkları rimeller oluyor. Beklentilerinizi belirleyip, istekleriniz doğrultusunda deneyerek favori rimelini bulabilirsiniz. Ben açık tenlilere ya da yaşı küçük olanlara siyahtansa kahverengi rimeli tavsiye edeceğim.





* Makyaja başlamak cilt bakımına da başlamak demek. Kesinlikle makyajla uyumamalı, peeling ve maske uygulamayı ihmal etmemelisiniz. Cildinizi temiz tutmalısınız.






* Gülümseyin! Gülümsemek, güleryüzlü olmak en güzel yapılmış makyaj kadar güzel gösterecektir sizi :)





Not: Görseller bana ait değildir.

Sevgiler....

4 yorum:

  1. Makyaja yeni başlamasam da blogum çok yeni. Ama tavsiyeler çok hoş bir hatırlatma oldu. Özellikle en son tavsiye :)

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısın her önerine katılıyorum canım :) Teyzem fotoğrafta ne kadar güzel çıkmış öyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım:) Bende çok beğendim teyzeyi gözlerinin içi gülüyo:)

      Sil