10 Eylül 2013 Salı

MİM : KOZMETİK, BAKIM, GÜZELLİK VE FORMDA KALMA

Merhaba blogumu açtığımdan beri içten içe hep birileri beni mimlese de ben de bir mim yazısı yazsam diyordum sonunda sevgili Renkli Masallar blogunun sahibi beni de bir mim de etiketlemiş ve işte blogumun ilk mimi:)


Bloğunuzun adı ve linki nedir? :

zorbeanne - zorbeanne.blogspot.com


Ne kadar süredir blog yazıyorsunuz? :  

Daha önce de yine aynı adresle günlük tarzında bir blog yazıyordum fakat bu blogumu 30 Ocak 2013'te açtım. O zamandan beri de aşırı düzenli olmasa da yazmaya çalışıyorum.

 Kilo problemi yaşadığınız dönemler oldu mu? 

Hala bile kilo problemi yaşıyorum maalesef :(  Çocukluğum dışında ( ortaokula kadar ) hep kilo sorunum oldu. Benden sizlere nacizane tavsiye lütfen iştahsız diye çocuklarınıza vitamin şurupları, hapları vs içirmeyin. Kimse açlıktan ölmüyor durup dururken. Ben çocukluğumda hep normal kiloların altında olduğum için annem Almanya'dan kilo aldırıcı şuruplar getirtirdi. Daha sonra gittiğim bir profesör şuan kilolarımla yaşadığım sorunun o şuruplardan kaynaklandığını uzun uzadıya mantıklı bir biçimde açıkladı, şuan ben onun kadar iyi açıklayamam tabiki ama bu tarz dışardan takviye ilaçlar vs.lerle iyilik etmiş olmuyorsunuz. Şuan hala o ilaçların ceremesini çekiyorum.
Özellikle ergenlik dönemimde şuan olduğumdan çok daha kiloluydum ve gerçekten aşırıydı.

 Formda kalmak için nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz?

 Düzenli olarak yaptığım bir şey yok ama kalorilerini inceleyerek besin tüketmeye dikkat ediyorum. Günümüzde hemen hemen paketli her ürünün üstünde kalori cetveli var zaten bunu yapmak çok kolay. Onun dışında vücuduma gereksiz şeyler almamaya çalışıyorum. Normalde 2 şekerle içtiğim çayı tek şekerle ya da tatlandırıcıyla içiyorum ve ya cola istediğimde zero tercih ediyorum. 

Eğer akşam ağır bir yemek yiyeceğimi biliyorsam gündüz fazla abartmamaya özen gösteriyorum. Mükellef bir kahvaltı etmişsem her ne kadar gün içinde yakarsınız dense de diğer öğünlerimi abartmamaya çabalıyorum. Bunlar dışında zaten okulum evime çok uzak olduğundan ve arabam olmadığı için gün içinde zaten çok fazla yürüyorum. Vücut günlük hayatınızdaki harekete alıştığından bir süre önce düzenli olarak plates yapıyordum evde. Onu da final zamanı bırakınca benim için en kolayı yürüyüş oldu. Annemle eve yakın yürüyüş parkuru olan parkta her akşam bir saat yürümeye çalışıyoruz. 
Onun dışında Ekim ayında yüzmeye başlayacağım, faydasını büyük oranda göreceğimi düşünüyorum.


Hayatınızın bir döneminde hiç zayıflama hapı vb. destek ürünleri kullandınız mı?

Evet kullandım. Lise dönemimde yosun hapları mıdır nedir onlar yeni çıkmıştı. Yan sınıfımda bir kız kullanıyordu ve hiç rejim yapmadan, spor yapmadan baya kilo vermişti bana da önerdi bende kullandım. O dönem babamda ağır bir rahatsızlık geçirdiğinden zaten stresli olan bünyemi iyice zayıflattı bu haplar. 3 haftada yaklaşık 9-10 kilo verdim. Tamamen bünyem çöktü. Her şeye ağlar hale geldim. Vücudum bir anda bu kadar kilo kaybına ( tabi ki çoğu su kaybıydı ) adapte olamadı ve hem fiziken hem de psikolojik olarak çöktüm. Zaten hapı bırakmamla verdiğim kiloyu geri almam bir oldu. Kesinlikle ve kesinlikle doktor dışında herhangi birinin önerdiği kimyasal ya da bitkisel ( zayıflama vaadeden ) ürünleri kullanmayın. Benim başıma şansıma çok kötü bir şey gelmedi ama o ilaçlardan ölen bir sürü insan oldu. Nasıl mutluysanız öyle kalın. Spor, rejim vs uygulayarak uzun vaadede de olsa hayatınızı riske sokmadan kilo verin.

 Güzelliğinizle ilgili uyguladığınız düzenli bakım kürleri var mı?

Son 2 yıla kadar uyguladığım her şey doğal ve bitkiseldi. Yüzüme bakım amaçlı ya da makyaj temizleme amaçlı kimyasal içerikli hiç bir şey kullanmıyordum ama son yıllarda hem üşendiğimden hem de piyasadaki ürünleri merak ettiğimden biraz daha bu tarz kimyasal içerikli temizlik ve bakım ürünlerini kullanır oldum. Youtube kanalımı takip edenler bilirler kendi göz kremimi yapıp kullanıyorum ( her ne kadar başka ürünleri denesemde en çok kendiminkinden mutluyum) tonik olarakta Isparta'dan gelen saf gül suyu kullanıyorum. Bunlar dışında yüzüm için arada sırada hazır maskeler dışında evde kolayca bulunabilecek malzemelerden de maskeler hazırlıyorum.
Makyajla asla uyumuyorum. Sabaha karşı aşırı yorgun eve dönsem bile mutlaka yüzümdeki makyajı iyice temizleyip öyle uyuyorum. Tonik uygulamayı da ihmal etmiyorum ama her şeyden önemlisi nemlendirme. Yüzüm yağlı olmasına rağmen ( rağmen dememin nedeni bazı kızlar yağlı ciltleri olunca nemlendirmeye gerek yok diye düşünüyorlar) aksatmadan kremimi uyguluyorum. Temizleme konusunda tamamen doğal bitkisel sabunlar da kullanıyorum bazen.
Makyaj yapan herkesin kullanması gereken peeling ürünleri var bir de. Tavsiyem peelingi ihmal etmeyin. Tabi mutlaka cilt tipinize uygun bir ürün kullanarak.

Yüz keselerinden edinip cildimi ölü deriden arındırıyorum çok sık yapmasam da.
Saçlarıma ayda bir kere Evigen E vitamini ampulüyle diplere tampon yaparak kür uyguluyorum. 1 saat o şekilde bekleyip mümkünse sıcak havlu sararak daha sonra yıkıyorum. 
Kaynamış papatya suyunu biraz ılıtıp yüzümü yıkadığımda da hem ferah bir his veriyor hem de tonik görevi görüyor. Üşenmediğim kendime zaman ayırmak istediğim bakım günlerimde bu tarz uygulamaları seviyorum.
Onun dışında boş bir günümde farklı farklı bitkileri kaynatıp sularını buz kalıplarına döküp sabahları ya da gece yatmadan önce o buzları göz çevremde ya da yüzümün  genelinde kullanıyorum.

Vazgeçemeyeceğiniz kozmetik ürünleri nelerdir?  

Alix Avien'in 01 numaralı kaş kalemi sanırım vazgeçilmezim. Onun dışında Mac Peachykeen allığıma bayılıyorum. Belki eşi benzeri olmayan bir ürün değil ama niyeyse ben kendime çok yakıştırdım ve yaz kış severek bayılarak kullanıcam gibi duruyor. The Balm Mary- Lou aydınlatıcı da vazgeçilmezlerim arasında. Daha bir çok sevdiğim ürün var ama sanırım aklıma ilk gelenler bunlar.


Evet sorular bu kadardı. Bütün samimiyetimle cevaplamaya çalıştım umarım severek okuduğunuz bir yazı olmuştur. Öncelikle beni mimlediği için Renkli Masallar'a çok teşekkür ediyorum.
Bu mimi yapmayan ve yapmak isteyen herkesi de mimliyorum.

Sevgiler... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder